گروه ه: سه سال اول دبیرستان

اهمیت تعلیم و تعلم

منابع اصلی:منیه المرید / ص106/ فصل 2 — بحارالانوار / ج1/ ص206/ باب 4 مذاکره العلم و مجالسه العلماء

 

متن عربی:

وَ خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَإِذَا فِي الْمَسْجِدِ مَجْلِسَانِ مَجْلِسٌ يَتَفَقَّهُونَ وَ مَجْلِسٌ يَدْعُونَ اللَّهَ تَعَالَى وَ يَسْأَلُونَهُ فَقَالَ كِلَا الْمَجْلِسَيْنِ إِلَى خَيْرٍ أَمَّا هَؤُلَاءِ فَيَدْعُونَ اللَّهَ وَ أَمَّا هَؤُلَاءِ فَيَتَعَلَّمُونَ وَ يُفَقِّهُونَ الْجَاهِلَ هَؤُلَاءِ أَفْضَلُ بِالتَّعْلِيمِ‏ أُرْسِلْتُ‏ ثُمَّ قَعَدَ مَعَهُمْ.

 

متن داستان:

رسول خدا از خانه به مسجد آمده ناگاه ديد دو مجلس در مسجد است: يك مجلس در باره احكام شرعيه گفتگو كرده آنها را ياد مي‌گيرند، و يك مجلس خدا را خوانده از او درخواست مي‌نمايند، پس آن حضرت فرمود: هر دو مجلس خير و نيكو است، ولى آنان خدا را مي‌خوانند، و اينان ياد مي‌گيرند و احكام شرعيّه را به جاهل و نادان ياد مي‌دهند، ايشان افضل و برتراند، من به تعليم و آموختن (از جانب خداى تعالى) فرستاده شده‏ام، آنگاه با آنان نشست.

 

خلاصه داستان:

خرسندی رسول اکرم صلی الله علیه و آله از دو حلقه عبادت کنندگان و مشغولین به تعلیم و تعلم در مسجد و تائید بیشترشان بر جمع دوم و حضور در آن جمع

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *